Caută
  • YOLO Media

De ce e importantă o agenție de PR pentru orice business

- Sau cum să ai o afacere de succes printr-o promovare eficientă -


"Chiar și un dolar dacă aș mai avea, l-aș investi în PR", spunea Bill Gates, deținătorul unei averi de peste 118 miliarde de dolari. Fondatorul Microsoft, la fel ca majoritatea celor care dețin afaceri notorii, recunoaște importanța serviciilor de relații publice pentru profitabilitatea de care se bucură în prezent.


Pentru a avea succes pe termen lung, orice antreprenor sau companie are are nevoie, mai întâi de toate, să își facă afacerea, produsul ori serviciile, cunoscute de public, să îi câștige acestuia încrederea și apoi fidelitatea. Iar acest lucru se obține prin strategii de marketing și relații publice (PR) gândite și derulate în paralel cu dezvoltarea afacerii.


Clienții tăi trebuie să afle mai întâi de tine, apoi să le câștigi și încrederea




Cea mai mare greșeală


Din păcate, există încă antreprenori care consumă bugetul întreg al investiției pentru echipamente, dotări, infrastructură iar, după ce lansează afacerea, se întreabă de ce clienții nu intră pe ușă ori nu accesează shop-ul online.


Orice plan de business trebuie să includă cel puțin 25% din buget alocat planului de promovare. Ai 100.000 de euro de investit? Alocă cel puțin 25.000 de euro pentru a construi brandul și a-l promova în perioada ce urmează lansării. Oricât de bun crezi că este produsul tău, asta nu garantează că el va fi imediat și cumpărat. Și asta pentru simplul fapt că acei clienți pe care tu îi aștepți, pur și simplu, NU știu de tine și, chiar dacă ar afla cumva, NU au încă încredere să achiziționeze ce vinzi.


25% din investiție merge în promovare

Pentru acest lucru este nevoie să investești serios în campanii de awareness și de consolidare a brandului tău, campanii de marketing și relații publice pe care le implementează o agenție de PR.


Sunt bani pe care îi investești având în gând beneficiile pe care le vei avea pe termen lung.




Lupta pentru atenția publicului


În orice domeniu există concurență care luptă să câștige același segment de public. Câștigători sunt cei care au produse și servicii de calitate, de care publicul află și în care începe să aibă încredere. Iar notorietatea și încrederea sunt câștigate prin campanii de PR susținute.


Concurența vrea aceiași clienți. Cum îi poți câștiga?

Ce înseamnă promovare în cazul tău?


Fie că ești la început de drum sau ai nevoie de o reînvigorare a imaginii afacerii tale, planul de promovare oferit de o agenție de PR este întotdeauna unul personalizat, adaptat contextului și nevoilor tale.


Acest plan poate include:


  • Analiza concurenței

  • Strategie de comunicare adaptată diferitelor canale (social media, Mass Media, offline)

  • Perfecționare SEO

  • Producție video și producție foto

  • Campanie de awareness

  • Comunicare Mass Media

  • Media buying

  • Organizare și promovare evenimente

  • Social media management

  • Promovare online (Google Search Ads, Facebook, Instagram, YouTube)



Sorin Duțoiu și Christian Stan, fondatorii agenției YOLO Media


Ce câștigi în urma campaniilor de relații publice (PR)?

  1. Awareness. Câți știu de tine? Orice proiect sau business are nevoie, în primul rând, să fie cunoscut de public (awareness). O agenție de PR va comunica informațiile despre produs/serviciu într-un mod creativ, corect și interesant pentru a capta atenția celor pe care îi dorește ca și clienți.

  2. Credibilitate. Câți din cei care au aflat de tine au și încredere să cumpere? Odată ce am promovat un produs, iar publicul știe că există, următorul pas este să îl facem îndeajuns de credibil încât să fie achiziționat. Este cel mai important pas pentru a avea succes pe termen lung. Încrederea se câștigă greu, dar se poate pierde peste noapte.

  3. Loialitate. Câți din clienți revin și recomandă altora? Agenția de PR dezvoltă campanii pe termen lung, menite nu doar să atragă public nou, dar și să îl fidelizeze pe cel existent, să revină și să recomande mai departe experiența.

  4. Comunicare eficientă cu publicul. Specialiștii în relații publice (PR) știu să folosească cuvintele și abordarea potrivită pentru a transmite cât mai eficient mesajul. Singur poți fi extrem de subiectiv. În plus, o agenție de PR are conexiunile necesare pentru a transmite informația în piață.

  5. Relații Mass Media. Aparițiile media (presă scrisă, presă online, TV, radio) oferă nu doar notorietate, cât mai ales consolidează credibilitatea unui brand.

  6. Content și strategii social media. Trăim în era social media, iar relația directă cu publicul targetat se realizează prin intermediul acestor platforme. A oferi content zilnic eficient și a rula campanii social media necesită timp, dedicație, abilități și implicare permanentă. Este inutil să mai menționăm că aceste servicii trebuie externalizate și implementate de profesioniștii unei agenții de PR.

  7. Suport în situațiile de criză. Orice business trece prin situații de criză, de la review-uri negative până la nedorite la scandaluri publice. În aceste momente delicate, o comunicare profesionistă estevitală.






Diferența între publicitatea plătită și PR

Strategiile de PR completează campania de publicitate plătită și aduce avantajele sale vitale.

Advertising vs PR

Aparițiile sunt întotdeauna plătite / Aparițiile sunt câștigate

Oferă expunere considerabilă, conform bugetului/ Construiește și consolidează încrederea în brand

Publicul poate fi neîncrezător/ Aparițiile generate de PR oferă validare

Buget generos / Buget limitat ori gratuit

Transmite mesajul: Cumpără acest produs! / Transmite mesajul: Acest produs merită atenția ta!




“Advertising is what you pay for, publicity is what you pray for.”



YOLO Media este agenție de PR (relații publice și comunicare media) cu o activitate de 10 ani pe piața autohtonă și cea internațională. YOLO Media implementează strategii de comunicare pentru companii naționale și internaționale, specialiști din diverse domenii, celebrități, influenceri, precum și reprezentați ai mediului de afaceri, comunicând cu Mass Media și construijnd campanii de promovare online eficiente..


YOLO Media organizează și promovează evenimente ce au scopul de a promova branduri, companii, produse ori proiecte speciale, acțiuni la care participă reprezentanți Mass Media (jurnaliști presă scrisă, echipe de televiziune), celebrități, influenceri, content creators (bloggeri, YouTubberi), care ajută la propagarea mesajului în mediul online și offline.


Echipa YOLO Media oferă servicii producție video profesională. Realizează scriptul, filmarea și editarea profesională, având o echipă de specialiști cu experiență considerabilă în televiziune și cinematografie. 


YOLO Media a contribuit, în ultimul deceniu, la ascensiunea a zeci de companii de top, specialiști, celebrități, influenceri, prin servicii de consiliere, comunicare și implementare a proiectelor speciale, organizare și promovare evenimente și producție video profesională, mizând pe patru atribute definitorii: seriozitate, eficiență, experiență și încredere.


Ne poți cunoaște scriindu-ne la hello [at] yolomedia.ro

Fii alături de noi pe social media

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube